Çengel Fanzin - 5"Ölüm" temalı fanzinimiz için eser alımı başlamıştır. Lütfen eserlerinizi 30 Haziran'a kadar cengelsanatedebiyat@gmail.com adresine iletiniz.
BANA BİRAZ İSYAN ÇİZ MARJANE
ŞIIR

BANA BİRAZ İSYAN ÇİZ MARJANE

Tuba Tanrıverdi9 Haziran 20263 dk okuma463

(Marjane Satrapi'ye 1969-2026)

uzakta sızlayan bir nar çatlağı 
cam kırıkları saklı göğsünde
taşlarının yankısında uyur sağır kentlerin
çırılçıplak yasemin kokusu
siyah ve beyazın içinde
aydınlığın kavgası hep bedelli, hep ağır
eski bir kaset dönüyor cebinde
saçlarının isyanı  dalgalanıyor Marjane
adını bilmediğin sokaklarda
ve yabancı rüzgarlarında sürgün şehirlerin

yüzünde uzayan bir doğu var senin
buralarda baharlar hep geç hep yaralı
ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine
sen ki mürekkebini öfkesinden damıtan
haritaları yutkunarak geçen
hangi yarandan sağdın umudunu
çizgileriyle yırtan sınırları

bana biraz isyan çiz Marjane 
ve inatçı kaşlarını
bazen kelimeler çok üşütüyor insanı

Rastgele

Yorumlar (8)

Yorum yazmak için giriş yapmalısın.

  • Yavuz Evliyaoğlu
    Yavuz Evliyaoğlu9 Haziran 2026 · 13:43

    saçlarının isyanı dalgalanıyor Marjane, adını bilmediğin sokaklarda ve yabancı rüzgarlarında sürgün şehirlerin

  • Sylvan Clownson
    Sylvan Clownson10 Haziran 2026 · 09:23(düzenlendi)

    "yüzünde uzayan bir doğu var senin buralarda baharlar hep geç hep yaralı ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine" ne güzel dizeler.

  • Tuba Tanrıverdi
    Tuba Tanrıverdi10 Haziran 2026 · 09:30

    Çok teşekkür ederim :)

  • ya zar
    ya zar10 Haziran 2026 · 20:36(düzenlendi)

    buralarda baharlar hep geç hep yaralı ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine -bu kısım okurken zorlama hissettiriyor değiştirilebilir. sen ki mürekkebini öfkesinden damıtan haritaları yutkunarak geçen -öfkeli biri yutkunur mu bilemedim açıkçası. -şiir için biraz daha idman ve çalışma gerekebilir.

  • Ebru METE K.
    Ebru METE K.12 Haziran 2026 · 19:39

    Ardından böyle güzel yazılınca birilerinin hayatta olsa ve okusa istiyorsun. Öyle güzel olmuş.

  • Tuba Tanrıverdi
    Tuba Tanrıverdi12 Haziran 2026 · 19:57

    Çok teşekkür ederim. Keşke filmi izledikten sonra yazsaydım. Kaybetmeden, üzülmeden neden yazmak aklına gelmez insanın bilmiyorum. İyi ya da kötü vedalaşmak istedim öldüğünü öğrenince, o kadar önemsediğimin bile farkına varamamışım ya ona üzüldüm.

  • ertuğrul aziz azizoğlu13 Haziran 2026 · 18:12

    bence çok güzel, kaleminize sağlık. zihninizden kalemizden düştüğü hali güzel ki öyle islenip düşmüş dimağınıza, tek bir kelimesi bile değişmeden güzel.

  • Tuba Tanrıverdi
    Tuba Tanrıverdi13 Haziran 2026 · 19:30(düzenlendi)

    Çok teşekkür ederim. Her şiir biraz yarım, biraz eksik bir bakıma.. Şiirin ne zaman bittiğini, ne kadar piştiğini kim ölçebilir :)