
(Marjane Satrapi'ye 1969-2026)
uzakta sızlayan bir nar çatlağı
cam kırıkları saklı göğsünde
taşlarının yankısında uyur sağır kentlerin
çırılçıplak yasemin kokusu
siyah ve beyazın içinde
aydınlığın kavgası hep bedelli, hep ağır
eski bir kaset dönüyor cebinde
saçlarının isyanı dalgalanıyor Marjane
adını bilmediğin sokaklarda
ve yabancı rüzgarlarında sürgün şehirlerin
yüzünde uzayan bir doğu var senin
buralarda baharlar hep geç hep yaralı
ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine
sen ki mürekkebini öfkesinden damıtan
haritaları yutkunarak geçen
hangi yarandan sağdın umudunu
çizgileriyle yırtan sınırları
bana biraz isyan çiz Marjane
ve inatçı kaşlarını
bazen kelimeler çok üşütüyor insanı
Yorumlar (8)
Yorum yazmak için giriş yapmalısın.
Yavuz Evliyaoğlu9 Haziran 2026 · 13:43saçlarının isyanı dalgalanıyor Marjane, adını bilmediğin sokaklarda ve yabancı rüzgarlarında sürgün şehirlerin

"yüzünde uzayan bir doğu var senin buralarda baharlar hep geç hep yaralı ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine" ne güzel dizeler.
Tuba Tanrıverdi10 Haziran 2026 · 09:30Çok teşekkür ederim :)

buralarda baharlar hep geç hep yaralı ve nasıl da benziyor yaraların kabukları birbirine -bu kısım okurken zorlama hissettiriyor değiştirilebilir. sen ki mürekkebini öfkesinden damıtan haritaları yutkunarak geçen -öfkeli biri yutkunur mu bilemedim açıkçası. -şiir için biraz daha idman ve çalışma gerekebilir.
Ebru METE K.12 Haziran 2026 · 19:39Ardından böyle güzel yazılınca birilerinin hayatta olsa ve okusa istiyorsun. Öyle güzel olmuş.
Tuba Tanrıverdi12 Haziran 2026 · 19:57Çok teşekkür ederim. Keşke filmi izledikten sonra yazsaydım. Kaybetmeden, üzülmeden neden yazmak aklına gelmez insanın bilmiyorum. İyi ya da kötü vedalaşmak istedim öldüğünü öğrenince, o kadar önemsediğimin bile farkına varamamışım ya ona üzüldüm.
- ertuğrul aziz azizoğlu13 Haziran 2026 · 18:12
bence çok güzel, kaleminize sağlık. zihninizden kalemizden düştüğü hali güzel ki öyle islenip düşmüş dimağınıza, tek bir kelimesi bile değişmeden güzel.

Çok teşekkür ederim. Her şiir biraz yarım, biraz eksik bir bakıma.. Şiirin ne zaman bittiğini, ne kadar piştiğini kim ölçebilir :)
