Çengel Fanzin - 5"Ölüm" temalı fanzinimiz için eser alımı başlamıştır. Lütfen eserlerinizi 30 Haziran'a kadar cengelsanatedebiyat@gmail.com adresine iletiniz.
DENEME 1.3
ŞIIR

DENEME 1.3

Umut Yalım9 Nisan 20265 dk okuma30

deneme 1.3

bu; bir toplumcu/gerçekçi/bireyci/üstgerçekçi şiirdir. metin, birkaç düzenleme sonrası, büyük olasılık çengel’de çıkacaktır. çıkmıycak olursa da, new yorker’a gönderilecektir.
neyse.. konumuza dönelim: metin, 2’ye ayrılıyo
r. yazınsal olarak değil; yaradılışsal olarak. zirâ,
evren ikililik esâsına binâen yapılmıştır zaten. kim yapmıştır; orası, kişisoyuna göre değişir. b
u, ayrı konu. uzatmıyayım; bu metinde 2 konu i
şlenir:

1) kendimi tâtmin ettiğim kısım
2) şerefsizleri işâret ettiğim kısım

1)

yok sayılan ve hakkı yenen biri olarak, ezikliği
m ağırdır. bu yüzden de, cinsel ve tinsel yönde
n dikilemem bir türlü. oysa ki, kişi; dikildikten s
onra insan olmıya adım atmıştır. şöyle ki;

yaratıldım ve ânında google çubuğunda aratıld
ım:

     umut yalım ne zaman insan olacak

google, dedi ki: umut yalım kim ki insan olacak
demek istediniz?

beni aratan kendimdi. önce, kendimi yendimdi. yine de, dikilemedim bir türlü. bundandır, ezikli
ğim ve bezikliğim. bundandır, insan olmayı bır
aktım ve sırra kâlem bastım.

sırra kâdem bastım mı demek istediniz?

yok, ne dediğmi bilmek istemiyorum. sâdece, s
evilmek istiyorum. havva da olur, lilith de. kusu
ra bakma, âdem. bâdem bıyıklarınla artık çekic
i değilsin. senin önünde anca melekler eğilsin. benimkinin önünde (havva x lilith) + anne hath
away = sophia loren. zaten, cinsel ve tinsel yön
den zordayım. beni, anca bu denklem dikiltir. k
anımca doğru yoldayım. dikilmezsem, beni pu
şt bir put gibi kır, ibrâhim. kır ki, aihm’e gitmed
en bu davayı burda bitir*

*anlamıyanlar için: ibrâhim’e burda diyorum ki, dikeltip dikeltemediğme bakmadan, al ki canı
mı, bu tantana uzamasın artık. aihm, allah’a de
nk geliyor. yâni, bu iş uzadıkça, allah’a sitem e
derim; biliyorsun. beni, allah’la karşı karşıya ge
tirme. keyfimiz kaçmasın ikimizin de.

2)

karşılıksız çek gibi âşıklar var. bunu, demek ist
iyordum epeydir. şimdi fırsat buldum anca. ne
yse.. esâsa dönelim birâz.
aşağdaki şâirlerden hangisinin taşağ burulunc
a morarmaz?

a) post-şâirler dönemi başlıycak. pek yakında..
b) mehmet bûhtân
c) baytar herkenâr
d) müteveffâ muhtevâsı olduk mezelerin. yoğu
rt olduk, sürek akladık haydârîyi. en güzel s
özlerimizi uzun masalara sakladık. kendimi
ze kendi dizelerimizi yasakladık.
e) şâireler şerâreler gibi yaşlattılar gözlerini. er
kin elinde eril leşmesin diye dizeleri. aybaşl
arında birkaç damla yaş damlattılar. başka
da bir şey demediler. birkaç ped demleyip gi
ttiler. halası gelecekti çünkü. okan camdan
bakıyordu.
ve zaten, son dizenin ilk hârfleri intihâr edec
ekti. ve hepsi birden bu işi bırakıyordu.

yanıt: “taşak” cinsel değil, tinsel bir kavramdır.
taşaklı olmak; onurlu ve omurlu olmak a
nlamındadır. bundandır ki, yanıt; ç) şıkkı
dır. çünkü ç yanılmaz hiçbir zaman.

Rastgele

Yorumlar (0)

Yorum yazmak için giriş yapmalısın.