
Lütfen ayağa kalkın.
Herkes herkesi oturarak dinliyor
Yemin olsun olmuyor.
Merhabanın sahtesine gerek yok mesela
Verimsiz diyaloglar kaldırılsın tedavülden.
Neyse
eğer hazırsanız ve anlamaya muktedirseniz
tamamını anlatacağım yeniden.
Ankara'daydık.
Sonra elimden tuttular,
kalbimi orada bırakıp
uzun bir yolculuk için Gölcük'e geldim.
Ben küçücüktüm arka bahçe kocaman,
Tam o zamanlar.
Tek ortak yanları o arka bahçeler.
Gölcük'teki meyve ağaçlarıyla dolu
Yenidünya vardı mesela, orada malta eriği derler.
Çok şeyin ikinci adını öğrendim ben
Ve ceviz ve incir ve yediveren gül.
Gölcük'teki arka bahçe Ankara'ya tur bindiriyordu.
Gölcük'te kalamazdım.
Kimse kalamayacaktı zaten bir gün,
de bunu bilmiyorduk henüz.
Antalya düştü önüme dördüncü kulvardan.
Çok sevdim, çok çalıştım, çok üzülüp çok karıştım orada.
Çok ıstaka, çok tekne, çok uluslu bir dünya.
Çok sıcaktı ve yapış yapıştı.
Devasa bir Türk hamamıydı Antalya.
Anıları bile tere kapılıp gider, o kadar
Koca bir gençliği o çok tere gömdüm.
Fethiye çağırdı, gitmem gerekti.
Gri ve Fransız dantelinden olmalıydı gelinliğim.
Pahalıymış dantel
ve nikah salonundan içeri giremezmiş gri dediğin.
Bilemezdim;
kartpostala sürgünmüş benimkisi ve inziva açarmış o sürgünden.
sulamadım toprağımı, hep toprak rengi kaldı.
Yeşerecek diye beklediğim o yıllar
Sanki yüz yıl öncesinde kaldı.
Alacaklıyım ve hep düzenli ödedim borçlarımı
Hangisi ile ilgileneceksiniz bilmem
Şu noktada bilmek de istemiyorum zaten.
Diğer noktaya çoktan geçtim ben.
Tevekkeli hep üç noktaydı hayatım.
Oradan oraya, o günden düne, ileri geri ve her yöne sobe.
Sobe üçüncü noktasıdır saklambacın.
Sadede geliyorum;
Uç deyince uçan böcekler kadar kırmızıydı kanım
Kirlisi temizine karışırmış azar azar ondanmış meğer
Tertemiz insanların yanında yıllarca, şehirlerce
O halimle dolaşmışım
Ne yaptıysam kendim için yaptım hakim bey
Ne yaptıysam sadece sizin kulağınıza fısıldarım
Yaklaşın.
Vardığım son durakta
"Dosyanı hazırla" dediler bana
"alacağından vereceğinden yükümlüsün.
Ama daha çok inadından peşin hükümlüsün."
Hüküm giymek varmış kederde.
Hani vardır ya
Bir kayıp ilanındaki cılız umudum ben,
Arıyorum.
Yılların çoğundan alacaklı ve bir başımayım.
Aşk olsun...
28.09.2021 Bodrum
Yorumlar (0)
Yorum yazmak için giriş yapmalısın.
